wtorek, 30 października 2012

SCRAPOWY ELEMENTARZ - rozdz.6: Obramowanie

W kolejnym rozdziale Scrapowego Elementarza postanowiłam przyjrzeć się sposobom obramowania zdjęcia, które pomaga zrobić z niego pierwszoplanowy element, przykuwający uwagę.

Osobiście najczęściej po prostu naklejam zdjęcie na nieco większy kawałek ozdobnego papieru, czasem tworząc z kilku kontrastowych papierów wielowarstwową ramkę:


W taki sam sposób można wykorzystać zwykły szary karton czy każdy dowolny papierowy skrawek (w tym przypadku fragment opakowania po chusteczkach higienicznych):


Dodatkowo papierową obwódkę możemy zaakcentować sztucznym ściegiem narysowanym cienkopisem...


...lub całość otoczyć czarną kreską:


Wyodrębnić z tła nasz główny element pomoże także potuszowanie brzegów...


...albo poszarpanie ich nożyczkami (u mnie dodatkowo zastosowany został efekt 3D):


Innym sposobem na obramowanie zdjęcia jest wykorzystanie taśm dekoracyjnych:


Niektóre laboratoria fotograficzne proponują drukowanie zdjęć od razu z ramką - możemy całkiem spokojnie skorzystać z tej opcji:


I na koniec dwa nieco mniej typowe pomysły - na obramowanie z tasiemek (a całe LO obramowane zostało tekstem - zdjęcie także można w ten sposób wyodrębnić z tła)...


...oraz na tekturową ramkę owiniętą koronkami:


Mam nadzieję, że to skromne zestawienie będzie dla Was inspiracją do poszukiwania własnych sposobów na wyodrębnienie zdjęcia (lub innego ważnego elementu) z tła. Życzę dużo weny!

- Katrina

3 komentarze:

  1. kreatywne pomysły :D

    ramkę można też wydrapać na samym zdjęciu (moja ulubiona forma) http://swiatpasji.pl/kreatywny/mala-pszczlka-lo/
    albo poszarpać brzegi samego zdjęcia a nie tylko papieru pod nim ;) http://swiatpasji.pl/kreatywny/lo-kamuflaz/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za dodatkowe pomysły! :D
    Ja wcale nie twierdzę, że moja lista wyczerpuje wszystkie możliwości... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za te porady. Są szczególnie przydatne dla początkujących takich jak ja. Inspirujący blog. Lubię tu zaglądać. Serdecznie pozdrawiam. Jola

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :-)