czwartek, 26 lutego 2015

Porządków cd.-kurs na bobinki

Ostatnio zabrałam się za porządkowanie moich przydasiów. Promarkery mają już swoje miejsce i dziś przyszła pora na wstążki. Wykorzystałam więc duże tagi z Rapakivi, by zrobić z nich bobinki. Dzięki nim moje wstążki nie będą poplątane i łatwo będzie z nich korzystać.


Pokażę Wam jak szybko i bardzo prosto można wykorzystać tagi do zrobienia własnych bobinek:

Przygotowujemy materiały:
- tagi
- papier ozdobny 
- klej
- nożyczki, nożyk do tapet ...
- linijkę
- ołówek
- kostkę introligatorską
- szpilki
- i oczywiście nasze wstążki.


Na początek mierzymy szerokość naszych wstążek.  Najlepiej pogrupować je sobie wg swojego klucza: jednakowa szerokość, podobny kolor, itp. W ten sposób dowiemy się jak duże wcięcia będą nam potrzebne. Ja mam wstążki 12 mm. Dodałam więc niewielki zapas i moje wcięcia będą miały 1,5 cm. Zrobiłam też odstępy pomiędzy, żeby było przejrzyście, a wstążki nie nasuwały się na siebie.
Zaznaczam więc kolejno z obu stron taga: wcięcie, odstęp, wcięcie, odstęp, itd. Potem łączę linie, bo lubię jak jest równo. ;) Następnie decyduję o głębokości wcięcia. Założyłam, że 0,5 cm dla mnie będzie w sam raz. (Głębokość, oczywiście zależy od tego ile metrów wstążki, czy koronki zamierzamy nawinąć)


Wycinam moje wcięcia i powstaje mi taki "zębaty tag". Kształt ten odrysowuję dwukrotnie na papierze ozdobnym, ponieważ mój tag będę obklejać z dwóch stron. (Jeśli posiadacie prostokątny wykrojnik pasujący do szerokości wcięć, dużo szybciej będzie z niego skorzystać. Ja niestety nie posiadam i wycinałam wszystko ręcznie)


Jeśli już mamy "zębaty tag" i wycięte jego kształty z papieru, przystępujemy do klejenia. Ja akurat wykorzystuję klej introligatorski ale popularny magic wystarczy. :)
Po naklejeniu przeciągam kostką introligatorską na płasko we wszystkie strony, by klej dostał się w każdy zakamarek, szczególnie przy brzegach. To nic, że trochę go wypłynie, można jego nadmiar zebrać. Najważniejsze, by papier mocno był przyklejony do naszej tekturki.


Przygotowujemy tyle bobinek ile chcemy. Nawijamy wstążki i wystarczy teraz przyczepić ich koniec szpileczką.  Można też kawałkiem taśmy przylepnej, ale taśma czasem zostawia klej a tego nie lubimy, prawda? ;)


W bobinkach można zrobić otworki i szczepić je w mały wstążkowy album.
Oczywiście sam tag, bez ozdabiania papierem i robienia wcięć też może być wykorzystywany do uporządkowania wstążek:


Tak jest oczywiście dużo szybciej, ale po pewnym czasie wstążki zsuwają się z taga, albo "nachodzą" na siebie, dlatego lepiej jak ujarzmimy je wcięciami. ;)
W sklepie znajdziecie różne kształty tagów. Mam nadzieję, że mój pomysł na uporządkowanie wstążek Wam się przyda.
Pozdrawiam serdecznie.


W pracy wykorzystałam materiały:


http://scrapakivi.com/sklep-scrapbooking/index.php?id_product=712&controller=product&id_lang=7


5 komentarzy:

  1. Pomysł fajny, a czy te szpilki nie zrobią ci dziurek? Ja tak kiedyś załatwiłam kilkanaście metrów wstążki, bo niestety szpilka zostawiła dziury.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te szpileczki są akurat dość cienkie i ostre. Ładnie wchodzą w materiał i nie zostawiają dziór . :)
      Jeśli nawet zostawiłyby mały ślad wystarczy potrzeć paznokciem i po kłopocie. Możesz też użyć gumki recepturki do zamocowania końcówek wstążki. Albo tak jak pisałam użyć taśmy.
      Spróbuj takich szpileczki jak ja. Sprawdź tylko, by miały naprawdę ostre końce.
      Pozdrawiam; )

      Usuń

Dziękujemy za komentarz :-)