wtorek, 26 września 2017

Kurs na małe piankowe kwiatki

Cześć!
Tu Klaudia. Na dziś przygotowałam dla Was krótki kurs, jak wykonać małe kwiatki z foamiranu.

Ja użyłam pianki w kolorze ecru. Wycięłam z niej kwiatki przy pomocy 
najmniejszego wykrojnika z zestawu Leane Creatief - Multi Die Flower 002.


Kwiatki potuszowałam kolorowymi tuszami pigmentowymi, używając w tym celu gąbeczek - samoróbek ;)
Ważne jest, aby kwiatki potuszować po obu stronach.



Następnie podgrzałam kwiatki przy pomocy nagrzewnicy. Trudno mi to ująć na zdjęciu, ale postaram się dokładnie opisać. Kwiatki przytrzymujemy na środku dłutkiem kulkowym i nagrzewamy od góry, kierując strumień ciepła na środek kwiatka. Nagrzewnicę ustawiamy na lżejsze grzanie. Jeżeli będziemy nagrzewać płatki od zewnątrz, wówczas skurczą się bardzo, środek pozostanie duży i kwiatki się zniekształcą.


Po nagrzaniu płatki zwijają się do środka.


Każdy kwiatek rozłożyłam i przy pomocy patyczka "rysowałam" na nim linie od środka ku zewnętrznej części płatków. Powoduje to lekkie wytłoczenie płatków, dodatkowo uzyskujemy ładne cieniowanie kolorów.



Kwiatki skleiłam po 2 używając gorącego kleju. Podczas sklejania 
dociskałam środek kwiatka dłutkiem kulkowym na miękkiej macie.


Czas na dodanie pręcików. W sklepiku Rapakivi dostępne są śliczne matowe pręciki w różnych kolorach.


2 pręciki składam na pół i zawijam na zgięty w pół drucik.


Przekłuwam środek każdego kwiatka szpikulcem i przeciągam przez dziurkę drucik z pręcikami. 
Pod koniec przeciągania daję kropelkę gorącego kleju.


I kwiatki gotowe :)



Pozdrawiam Was ciepło i życzę miłego dnia!
Klaudia


4 komentarze:

Dziękujemy za komentarz :-)