środa, 10 września 2014

Zainspiruj się! - Szkolne Inspiracje - część 2. Tagowy plan lekcji - tutorial


Witajcie,

niedawno rozpoczął się nowy rok szkolny, więc w tym miesiącu postanowiłyśmy zainspirować Was właśnie w szkolnym temacie. Mieliście już okazję zobaczyć dzisiaj, co przygotowała Marta - My Art ---> klik, klik, a teraz czas na moją interpretację "szkoły". 

Co prawda szkołę mam już dawno za sobą (ahhh, te czasy, kto z nas nie chciałby do nich wrócić?), ale z myślą o naszych kiviowych inspiracjach przygotowałam ścienny plan lekcji na bazie tekturowych tagów, które możecie znaleźć w naszym sklepiku w wielu wzorach. Pokażę Wam też krok po kroku jak powstał mój plan lekcji :-)



Do wykonania planu lekcji wykorzystałam:

- 6 dużych, tekturowych tagów;
- papiery z kolekcji Lacy Sunset;
- lniany, bielony sznurek, papierowe serwetki;
- kosteczki 3D, taśma piankowa, klej introligatorski i nożyczki;
- tekturowe wycinanki: motylki, girlandy z motylkami, mini tagi i literki;
- białą farbę akrylową oraz tusze distress;
- dziurkacz rewolwerowy.

1. Brzegi tagów pokryłam białą farbą akrylową. Po wyschnięciu farby, za pomocą dziurkacza rewolwerowego zrobiłam w tekturkach otwory, dzięki którym na koniec połączę je w całość. 


2. Zabrałam się za ozdabianie tagów. Na początek każdy na środku okleiłam potuszowanym papierem. Dodałam kawałki kartek wydartych z brulionu, trochę nawiązując do tematyki szkolnej. Na koniec, za pomocą kosteczek 3D przykleiłam jeszcze jedną warstwę papieru. 



3. Wydrukowałam przygotowane wcześniej tabelki i literki, z których ułożyłam nazwy dni tygodnia. Wycięłam tabelki z papieru, pocieniowałam i przykleiłam za pomocą taśmy piankowej do bazy. 


4. Wycięłam wydrukowane napisy, pocieniowałam, podkleiłam taśmą piankową, rozcięłam literki, a następnie przykleiłam je do tabelek. To trochę pracochłonne, ale myślę, że efekt jest tego wart. Rubryczki na plan lekcji gotowe :-)



5. Na jednym z tagów ułożyłam napis "plan lekcji". Wykorzystałam do tego potuszowane tekturowe literki dostępne w naszym sklepiku. Z akrusza wycięłam też puste "okienka" po wykorzystanych literach. Według mnie to świetny sposób na wykorzystanie zużytych baz po tekturkach, a poza tym takie literki świetnie prezentują się na pracach ;-)



6. Teraz mogłam już zabrać się za ozdabianie poszczególnych kart. Wykorzystałam ścinki papierów do scrapbookingu, elementy powycinane z papieru Lacy Sunset, tekturowe motylki, girlandy i mini tagi. 

7. Na koniec przez wycięte wcześniej otwory przewlekłam kawałki bielonej dratwy i połączyłam ze sobą poszczególne karty. Gotowy plan lekcji prezentuje się tak (w wersji "na leżąco", bo w związku z trwającym u nas remontem cierpię na brak ścian z haczykami, na których mogłabym zwiesić pracę):


Plan lekcji gotowy ;-) 

Jeszcze tylko rzut oka na poszczególne karty:






Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój szybki tutorial. Jestem ciekawa, czy jakoś wykorzystacie go sami. Ja planuję w podobny sposób wykonać tagowe ramki ze zdjęciami. 

Zapraszam Was serdecznie na nasz blog po południu, kiedy swój pomysł na szkolne inspiracje przedstawi Aga P. 

Buziaki :-*


Ivy


Wykorzystane materiały:




6 komentarzy:

  1. Niesamowity. I pomysł, i wykonanie, i te kolorki. Szkoda ze moja córcia ma dopiero 2 latka. Ale dobry pomysł żeby zrobić w podobny sposób ramki na zdjecia

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał, no plan lekcji zupełnie inny, strasznie mi się podoba! Ja właśnie przed chwilą też wstawiłam tutorialka na plan w trochę innej odsłonie, może komuś się przyda :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :-)