środa, 9 kwietnia 2014

Ozdoba wielkanocna na patyku - tutorial



Gdy zobaczyłam najnowsze tekturki Rapakivi, od razu wiedziałam co z nimi zrobię... że staną się ozdobą mojej wielkanocnej rzeżuchy. Przy okazji chcę podzielić się z Wami małym kursikiem na takie tekturowe ozdoby na patyku.


Potrzebne nam będą:
- tekturka w wielkanocnym kształcie
- wodne tusze w dwóch kolorach (ja wybrałam: żółty i zielony)
- tusz do embossingu
- przezroczysty puder do embossingu
- tasiemka w wiosennych kolorach
- 2 papierowe kwiatki
- drewniany patyczek (taki jak do szaszłyków).


Zaczynamy od pokolorowania naszej tekturki - ja robiłam to odbijając tusz na małym bloczku akrylowym i rozprowadzając go zamoczonym w wodzie pędzelkiem, ponieważ nałożenie gąbeczką bezpośrednio z poduszki z tuszem dało zbyt ciemny efekt (w ten sposób pokolorowałam tekturowego zająca). Najpierw rozprowadziłam na wszystkie motylki ażurowego wzoru tusz w żółtym kolorze:


A resztę mojego tekturowego jajka pokolorowałam zielonym tuszem:


Żeby nadać tekturce trwałość i ochronić ją przed wilgocią postanowiłam zembossować ją na gorąco... czyli najpierw pokryłam ją specjalnym tuszem do embosssingu (jest bardziej klejący i dłużej schnie):


Potem posypałam ją przezroczystym perłowym pudrem do embossingu, którego nadmiar delikatnie strzepnęłam i wsypałam z powrotem do opakowania:


Przyklejony do tekturki puder rozpuściłam za pomocą nagrzewnicy:


Do tak przygotowanej tekturki przykleiłam taśmą patyczek (ale wydaje mi się, że najlepszy do tego celu byłby klej na gorąco - jednakże do tej pory się takiego nie dorobiłam ;):

Końcówkę patyczka zasłoniłam papierowymi kwiatkami przyklejonymi klejem magic (najpierw pokolorowałam je tuszem, ponieważ zabrakło mi żółtych kwiatków), a poniżej zawiązałam wstążeczkę, wzmacniając kokardkę odrobiną kleju:


Wszystkie powyższe "operacje" wykonywałam od razu po obu stronach tekturki!!!

Gotowe ozdoby wbite w miseczkę z rzeżuchą prezentują się następująco:


To naprawdę bardzo prosta do zrobienia ozdoba (jeśli ktoś nie posiada materiałów potrzebnych do embossingu na gorąco, to może pokryć tekturkę glossy accent albo jakimś lakierem), więc mam nadzieję, że skorzystacie z powyższego kursiku, szykując ozdoby na wielkanocny stół.

Pozdrawiam,
chryzantemy 40 mm cytrynowe

1 komentarz:

Dziękujemy za komentarz :-)