wtorek, 3 grudnia 2013

Kartka z wiankiem - kurs :-)



W tym sezonie świątecznym zdecydowanie w pracach królują wianki, więc i ja chciałabym pokazać Wam mój sposób na zrobienie kartki z wianuszkiem... dość nietypowym, bo zrobionym ze wstążki :-) Kartka jest dość prosta w wykonaniu, ale nieco czasochłonna, przygotujcie się więc na sporą liczbę zdjęć. 



Potrzebne materiały:

- baza do kartki - ja wybrałam kremową 13,5 cm x 13,5 cm;
- papier do scrapbookingu - w moim wypadku to złoto-brązowe papiery z kolekcji Warm Memories;
- wstążka atłasowa - 2 kawałki o długości ok. 1 m każdy - wybrałam ciemnobrązową, która nada pracy trochę kontrastu i złotą w groszki (niedługo pojawi się na półkach w naszym sklepiku);
- sznurek lniany/dratwa - ok. 1,5 m;
- koraliki z dość dużym otworem, żeby mógł przez nie bez problemu przejść sznurek... ja użyłam tych ---> klik, klik;
- dowolne dodatki - w moim przypadku cekiny, kryształki samoprzylepne, brokatowa gwiazdka i papier kremowy cedr, z którego wycięłam listki ostrokrzewu;
- klej, kostki 3d, nożyczki;  
- igła/szpikulec, podkładka z pianki i coś okrągłego (wyjaśni się w dalszej części kursu ;-)).




No to zaczynamy :-)

1. Na początek przygotowujemy bazę pod wianek. Z papierów wycinamy kwadraty - moje mają wymiary 13,2 x 13,2 cm i 12,5 cm x 12,5 cm. Trzeci, wycięty wykrojnikiem ma rozmiar ok. 10,3 x 10,3 cm. 


2. Brzegi kwadratów strzępimy. Podklejamy kawałki papieru kosteczkami 3d.


3. Naklejamy na kartkę... nasza baza pod wianek jest już gotowa :-)


4. Czas na przygotowanie wianka. Potrzebujemy teraz naszego najmniejszego kwadratu, igły lub szpikulca, które pomogą nam zrobić dziurki w papierze, pianki, która ułatwi nakłuwanie kartki oraz czegoś okrągłego, co posłuży nam jako szablon. Ja użyłam w tym wypadku okrągłego wykrojnika, ale równie dobrze może to być np. rolka taśmy klejącej.


5. Dziurkujemy papier. Robimy po dwa otworki na wysokości każdego z rogów kwadratu i w połowie boków. Ostatecznie otrzymujemy osiem par otworów. Wygląda to mniej więcej tak:


6. Sznurek tniemy na mniejsze kawałki o długości ok. 15 cm. Jeden kawałek możemy zostawić dłuższy. Posłuży on nam później do zawiązania kokardki.


7. Sznurek przeciągamy przez otworki w papierze. Teraz chyba są one trochę bardziej widoczne ;-)


8. Za pomocą sznurka do naszej bazy przywiązujemy wstążki. Zostawiamy nieco dłuższe końce, które pozwolą nam później na zawiązanie kokardki. 


9. Luźno przeplatamy ze sobą wstążki, a następnie znowu związujemy sznurkiem.


10. I tak krok po kroku...




11. ... tworzymy nasz wstążkowy wianek :-)


12. Końce wstążek związujemy ze sobą sznurkiem. Zawiązujemy kokardkę. Ja zrobiłam kokardkę tylko ze wstążki w groszki, ale możecie ze sobą związać obie tasiemki :-)


13. Czas na pozbycie się sznureczków :-) Końce sznurków związujemy ciaśniej, przez jeden z nich przeplatamy koralik i wplatamy całość między wstążki.


Tak wygląda to krok po kroku:




14. Znowu związujemy sznureczek ciaśniej, przeplatamy kolejny koralik... aż do końca wianuszka. Ważne: nie przeplatamy sznureczka, którym przewiązaliśmy kokardę.


15. Pozostałe sznurki również przelatamy przez wianek i chowamy pod wstążkami. Wszystkie odstające końcówki sznurka ucinamy i dodatkowo przyklejamy do kartki klejem. Żeby nie zabrudzić papieru ani wstążek pomagam sobie przy tym wykałaczką ;-P


16. Z ostatniego sznureczka zawiązujemy kokardkę.


17. Wianek przyklejamy do bazy. Na kokardkę dodatkowo nakleiłam błyszyczącą, brokatową gwiazdkę.


18. W zasadzie nasza kartka jest już gotowa :-) Żeby jednak dodać jej trochę bardziej świątecznego charakteru warto przykleić do niej trochę ozdób. Z papieru ozdobnego kremowy cedr wycięłam listki ostrokrzewu, które dodatkowo pokryłam odrobinką złotej farby. Dodałam też kilka cekinów i kryształków samoprzylepnych.



Oczywiście, możecie na kartce dodać też napis. Świetnie sprawdzi się taki w kółeczku umieszczony wewnątrz wianka :-)

Mam nadzieję, że mój kurs jest dla Was zrozumiały i okaże się przydatny :-)


Buziaki :-*

Ivy


Wykorzystane materiały:

- baza do kartek 13,5 x 13,5 cm kremowa;
- papier Warm Memories #1;
- papier Warm Memories #7;
- papier Warm Memories #8;
- karton ozdobny kremowy cedr;
- sznurek lniany bielony;
- wstążka w groszki 12 mm złota;
- koraliki ecru opal;
- brokatowe gwiazdki w kolorze złotym;
- kryształki samoprzylepne biały opal (w zestawie z serduszkami);
- cekiny w kolorze złotym;
- kosteczki dystansujące 3D.

18 komentarzy:

  1. Kurs super :) bardzo zrozumiały, ale kartka jest rewelacyjna! A ten wianek jak sprytnie zrobiony :) Bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. GENIALNY kurs i rewelacyjna karta :) chyba się pokuszę o własną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo prosto, ale z pomysłem, a efekt wspaniały :-) Już widzę swoją kartkę z takim wiankiem tylko w innej kolorystyce :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny kursik. Karka super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł na wianek. Na razie przygotowałam klasyczny z listków, ale bardzo chętnie skorzystam z twojej inspiracji. Mam nadzieję, że też wyjdzie tak pięknie i elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł i piękna kartka :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Super!! Fantastyczny pomysł:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale super! Świetny pomysł, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny kurs,bardzo czytelny.Wianek rzeczywiście pracochłonny,ale za to ile możliwości!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super kurs! Ze sznurkami się namęczyłam aby je gdzieś "upchnąć" ale udało się.Efekt jest świetny.Dzięki :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że kurs się przydał :-) I jestem baaardzo ciekawa efektu :-)

      Usuń
    2. Chyba zakochałam się w tym kursie-już zrobiłam dwie kartki wg niego :). Zapraszam do siebie ocenić wynik.
      http://wycinajka.blogspot.com/

      Usuń
  11. Śliczny wianuszek, bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziewczyny, bardzo, bardzo, bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :-***

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :-)