czwartek, 2 kwietnia 2020

Wielkanocne mikruski

W tym roku Wielkanoc będzie wyjątkowa i to niestety w mało pozytywnym znaczeniu tego słowa. Na przekór sytuacji, w której wszyscy się znaleźliśmy, postanowiłam... zrobić wielkanocne kartki. Przyznam, że kartek świątecznych robię bardzo mało i nieważne, czy na Wielkanoc, czy na Boże Narodzenie. Jakoś nie potrafię wykrzesać z siebie odpowiednio dużo twórczego entuzjazmu, żeby wychodziły mi takie kartki. 

Tym razem też poszłam trochę na skróty i zamiast "pełnoformatowych" kartek, stworzyłam mikruski na bazach 10,5 cm x 10,5 cm. To doskonały sposób na wykorzystanie papierowych ścinek i stworzenie niewielkim kosztem uroczych upominków lub dodatków do prezentów.

Pierwsza z kartek to maleństwo w odcieniach różu z malutkimi zajączkami. Do jej stworzenia wykorzystałam, kraftową bazę, kawałek papieru kraft, różowe arkusze z kolekcji Lacy Sunset i tekturki - małe zające oraz napis "Alleluja".


Ponieważ napis nakleiłam bezpośrednio na zajączki, chciałam, żeby nieco odróżniał się od tła. Dlatego też zające pokryłam białą farbą antyczną. Dodatkowo jednego z nich pomalowałam lekko najzwyklejszymi, różowymi farbkami akwarelowymi, które akurat miałam pod ręką. Różowego zająca przykleiłam nieco wyżej, na warstwie ścinek z beermaty, które zostały po wyjęciu tekturek z arkusza. To taki mały zabieg, żeby "wyjąć" zajączka z tła i umieścić go na tym samym poziomie, co napis.


Druga kartka to kompozycja z jajem... na twardo ;)


Tekturkowe jajka też pomalowałam białą farbą. Środek to kawałeczki żółtego papieru Lacy Sunset #6. Dodałam taki sam jak poprzednio napis. Ponieważ całość wydawała mi się nieco "goła", na kartce umieściłam też kwiatową kompozycję, ale z tylko jednego kwiatka. Uwierzcie, to dla mnie prawdziwy wyczyn ;)


Obie karteczki prezentują się tak:


Przyznacie, że niby są podobne, a jednak kompletnie różne, chociaż stworzone na tej samej bazie, z papierów z jednej kolekcji i bardzo podobnych elementów. Jestem ciekawa, co o nich sądzicie :)


A jak u Was z wielkanocnym kartkowaniem? A może zamiast kartek, tworzycie wielkanocne dekoracje? Jestem bardzo ciekawa, jak spędzacie ten szczególny czas w oczekiwaniu na zbliżające się święta.

Życzę Wam dużo zdrowia i spokoju, i pozdrawiam serdecznie :)


Karteluszki powstały z takich materiałów:

1 komentarz:

Dziękujemy za komentarz :-)